Program szkolenia ZEBRANIA I NARADY – Metody skutecznych zebrań
- wyliczą koszty nieefektywnych narad w firmie,
- uświadomią sobie korzyści dla firmy ze zmiany sposobu prowadzenia zebrań,
- sprawdzą w praktyce zasady prowadzenia zebrań,
- opracują własne plany zebrań, odpraw i narad.
Korzyści dla uczestnika
- zapozna się z typologią oraz dynamiką zebrań.
- przećwiczy komunikowania się perswazyjnego z uwzględnieniem specyfiki firmy i charakteru prowadzonych spotkań.
- zanalizuje własne zebrania firmowe pod kątem wzrostu efektywności.
- przećwiczy zwroty retoryczne i perswazyjne potrzebne do skutecznego prowadzenia zebrań (pytania, parafrazy, asertywne wyrażanie się)
- sprawdzi w symulacji zebrania własne umiejętności – warsztat zebraniowy z wykorzystaniem formy inscenizacji zebrania do ćwiczenia trudnych sytuacji oraz różnych typów uczestników zebrania.
- Opracuje razem z innymi uczestnikami firmowe plany zebrań i odpraw.
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane przede wszystkim średniej i wyższej kadrze zarządzającej
O szkoleniu
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
1. Poznanie dynamiki spotkań i zasady zachowania się grupy w czasie zebrań
- czynniki psychologiczne funkcjonowania w grupie
- motywacja pracowników do uczestniczenia w zebraniach
- proces grupowy w podczas zebrania
2. Proces przygotowania zebrania
- typologia zebrań i zależności decyzyjne w firmie
- konieczność zebrań – zastosowanie typów zebrań w zależności od sytuacji
- logistyka zebrania: czas, terminy i uczestnicy
- miejsce zebrania: sala, otoczenie, wyposażenie
- informowanie o zebraniu: czas, celowość, obecność
3. Przewodzenie zebrania
- dobór osoby: predyspozycje psychologiczne i merytoryczne
- techniki perswazyjne (zadawania pytań, parafraza)
- panowanie nad emocjami podczas kontrowersyjnych spraw
- aktywne kierowanie zebraniem
- techniki twórczego myślenia wykorzystywane podczas zebrania
- umiejętności facylitacji prowadzącego zebranie
4. Uczestniczenie w zebraniu
- efektywny udział: przygotowanie, skuteczne komunikowanie
- obserwacja i monitorowanie toku zebrania, wypowiedzi
- notatki i sprawozdania z zebrań
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.
Trener prowadzący szkolenie:
Wojciech F. Szymczak – absolwent Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W latach 1990 – 1993 zdobył doświadczenie w Biurze Prasowym Rządu Urzędu Rady Ministrów pracując przez trzy lata dla pięciu rządów (od rządu T. Mazowieckiego do rządu H, Suchockiej włącznie). Następnie (1992 – 1998) działalność kupiecka. Od ponad 10 lat trener i konsultant zarządzania.
Prowadzi zajęcia dla agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, firm biznesowych, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, organizacji pozarządowych oraz dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Francji, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii. Prowadzi zajęcia w programie dla Policji Dolnego Śląska z zarządzania sytuacją kryzysową (program UE Wrocław).
Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania oparty na bazie standardów The Chartered Institute of Personnel and Development oraz Certyfikat Doradcy i Asesora w międzynarodowym procesie rozwoju trenerów. Inne certyfikaty: ACTION LEARNING SET Advisor oraz International Coach ICC.
Członek Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania oraz członek International Coaching Community.
W swoich programach szkoleniowych umieszcza moduły z etykiety dot. zachowań biznesowych, negocjacji, skutecznej komunikacji i pracy zespołowej z uwzględnieniem różnic kulturowych. Autor artykułów z dziedziny savoir-vivre, udział jako ekspert w 3-odcinkowym cyklu audycji dot. etykiety w biznesie (stroje biznesowe, etykieta stołu, etykieta spotkań) w telewizji Polonia 1 w 2001 roku, indywidualny doradca menedżerów z dziedziny kreowania wizerunku i etykiety. Był ekspertem radiowej agencji reklamowej z dziadziny etykiety projektując kampanię reklamową opartą o znajomość savoir-vivre. Komentował zasady etykiety m. in. w TVN i dla stacji Canal plus. Prowadzi specjalne pokazy z parzenia i podawania kawy, herbaty oraz zasad degustacji win.
Absolwent między innymi Incident Counterterrorism Training – Group Management Seminar organizowany przez rząd Stanów Zjednoczonych i rząd RP oraz Intensywny kurs komunikacji interaktywnej organizowany przez CID-CNV Włoski Instytut Psychologii Komunikacyjnej – APS 1-3