SZKOLENIE SOCIAL MEDIA , E-PR PUBLIC RELATIONS W INTERNECIE FACEBOOK, TWITTER, MIKROBLOGI, BLOGI
Cele szkolenia:
- Podniesienie umiejętności poruszania się uczestników w obszarze social media i realizacji kampanii public relations w internecie
- Dostarczenie osobom posiadającym już praktykę i doświadczenie w public relations wiedzy i inspiracji, jak można wzbogacić działania PR poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań i technologii
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w codziennej pracy.
- Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
- Warsztatowa forma: zadania, ćwiczenia, angażowanie uczestników
- Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
Profil uczestnika szkolenia social media
Specjaliści PR, specjaliści ds. reklamy i marketingu, rzecznicy prasowi firm i urzędów, osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy na zewnątrz oraz osoby indywidualne zainteresowanie zdobywaniem wiedzy w ramach w szkolenia social media.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego:
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Miejsce: Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Program szkolenia
I dzień / 8h
1. WSTĘP
2. MINI CASE
Inspiracja – przykład skutecznej kampanii bazującej na wykorzystaniu Internetu – jako inspiracja dla całego szkolenia.Case study
3. PUBLIC RELATIONS A INTERNET
- Jakie zalety ma Internet dla działań public relations?
- A jakie wady?
- Kiedy warto korzystać z działań PR w Internecie?
Dyskusja moderowana + zadanie
4. PODSTAWOWE NARZĘDZIA
Przegląd podstawowych form i narzędzi przydatnych w prowadzeniu działań PR w Internecie (m.in. serwis internetowy, blog, audio i video blog, lista dyskusyjna, forum internetowe itd.)
Prezentacja
5.CASE STUDY
Przykład skutecznej kampanii bazującej na wykorzystaniu internetu
Case study
6.SOCIAL MEDIA – O CO CHODZI
- Na czym polega idea social media?
- Jaką zmianę wprowadza dla komunikacji w Internecie?
- Co oznacza dla specjalisty PR?
Prezentacja + dyskusja
7. JAK SIĘ PORUSZAĆ W SOCIAL MEDIA
„Filozofia” uprawiania public relations w social media. Główne zasady – „do & dont’s”
Prezentacja
8. NARZĘDZIA: FACEBOOK
- Co to jest life-streaming?
- Jak działa facebook.com?
- Na co zwrócić uwagę (porady praktyczne)?
- Jakie daje możliwości?
- W jakich sytuacjach warto go używać?
Prezentacja
9.CASE STUDY – FACEBOOK
Analiza przykładowych – udanych – działań PR z wykorzystaniem facebook.com
Case study
10. TWITTER
- Co to jest mikrobloging?
- Jak działa twitter.com?
- Na co zwrócić uwagę (porady praktyczne)?
- Jakie dają możliwości?
- W jakich sytuacjach warto ich używać?
Prezentacja + dyskusja
11. CASE STUDY-TWITTER
Analiza przykładowych – udanych działań PR z wykorzystaniem twitter
Case study
12. INNE SERWISY SOCIAL MEDIA
Przegląd innych serwisów social media
Prezentacja
13. SKUTECZNE WIRUSY
- Na czym polega marketing wirusowy
- Co sprawia, że viral się rozprzestrzenia
- Jak tworzyć skuteczne wirusy?
Jakie dają możliwości? W jakich sytuacjach warto ich używać?
Prezentacja + mini case study
14.TWOJA FIRMA W ŚWIECIE SOCIAL MEDIA – BURZA MÓZGÓW
- Jak wykorzystać social media dla promocji firm, w których pracują uczestnicy szkolenia?
Prezentacja + mini case study Burza mózgów
15. PODSUMOWANIE SZKOLENIA Interaktywne (dyskusja, wnioski) podsumowanie całego szkolenia.
Trener prowadzący szkolenie:
Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.
Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).
„Polecam szkolenie osobom, które chcą poznać specyfikę funkcjonowania firmy w social media. Dużo ciekawych przykładów i praktycznych aspektów sieci.”
„Trener prowadzący dobrze przygotowany.Sposób prowadzenia interesujący, sprzyjający dyskusji i dobrej atmosferze. Możliwość zadawania pytań przez uczestników bardzo cenna”