Program szkolenia TRENING MEDIALNY, KONTAKTY Z MEDIAMI
- Wyszkolenie umiejętności koniecznych do sprawnej komunikacji z mediami
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności wypowiadania się dla mediów
- Narzędzia przydatne przy przygotowywaniu wypowiedzi pisemnych, rozmów z dziennikarzami i/lub wystąpień przed kamerą.
- Opanowywanie napięcia, stresu i tremy
- Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem? …więcej
- Jak przygotować się do rozmowy z dziennikarzem w studio radiowym? …więcej
- Jak przygotować się do wystąpienia przed kamerą? …więcej
- Jak przygotować się do konferencji prasowej? …więcej
- Zapoznanie się z taktyką radzenia sobie z trudnymi pytaniami podczas wywiadu … więcej
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami (rejestracja video i analiza – PRACA Z KAMERĄ ) itd.
- W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
- Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Miejsce: Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Program szkolenia
I dzień / 8h
1. WSTĘP
2. MEDIA DLA NAS – MY DLA MEDIÓW
Krótkie omówienie specyfiki pracy dziennikarzy, ich oczekiwań wobec osób wypowiadających się z ramienia firm. Zasady, jakimi powinny kierować się osoby, chcące dobrze współpracować z mediami.
Prezentacja + przykłady
3. OKO W OKO Z DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 1
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik próbuje „w realnej sytuacji” wykorzystać nabytą wiedzę. „Rozmowa z dziennikarzem” jest rejestrowana na video.
Nagranie
4. SYMULACJA 1 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń.
Analiza + dyskusja
Przerwa kawowa
5. KOMUNIKATYWNOŚĆ I SKUTECZNOŚĆ PRZEKAZU
Jak przygotować wypowiedź która będzie
- krótka i treściwa
- zrozumiała
- atrakcyjna
- korzystna dla firmy?
Prezentacja + przykłady
6. OKO W OKO Z DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 2
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik próbuje „w realnej sytuacji” wykorzystać nabytą wiedzę.
Nagranie
7. SYMULACJA 2 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń.
Analiza + dyskusja
Przerwa obiadowa
8. ROZMOWA Z „TRUDNYM” DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 3
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik zostaje „wpuszczony na głęboką wodę” i prowadzi rozmowę z trudnym dziennikarzem.
Nagranie
9. SYMULACJA 3 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń.
Analiza + dyskusja
Przerwa kawowa
10. SKUTECZNA OBRONA
Zasady i metody skutecznej obrony przed agresywnym/nieuczciwym dziennikarzem. Jak nie odpowiedzieć na pytanie? Jak uchronić się przed manipulacją? Przedstawienie pomocnych narzędzi/technik i ćwiczenie w ich wykorzystywaniu.
Prezentacja + ćwiczenia
11. OKO W OKO Z DZIENNIKARZEM – SYMULACJA 4
Ćwiczenie praktyczne. Uczestnik próbuje „w realnej sytuacji” wykorzystać nabytą wiedzę.
Nagranie
12. SYMULACJA 4 – ANALIZA
Wspólne i indywidualne oceny/komentarze, propozycja korekt i ćwiczeń
Analiza + dyskusja
13. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Interaktywne (dyskusja, wnioski) podsumowanie całego szkolenia.
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.
Trener prowadzący szkolenie:
Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.
Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).