Program szkolenia REALIZACJA KAMPANII SPOŁECZNYCH
Cele szkolenia:
- Przedstawienie możliwości kreowania kampanii społecznych przez firmy, instytucje państwowe
- Kompleksowe omówienie problematyki realizacji kampanii społecznych, w szczególności poprzez wykorzystywanie niestandardowych technik oraz narzędzi
Poznanie konkretnych narzędzi do praktycznego wykorzystania
- Zapoznanie z zasadami tworzenia scenariuszy kampanii społecznych
- Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną promocją kampanii społecznych
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników itd
- Każda część koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
- Większość punktów programów będzie omawianych na przykładach kampanii społecznych organizowanych przez instytucje państwowe i org. społeczne w Polsce i za granicą.
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami w sytuacjach kryzysowych.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
II dni / 16h
DZIEŃ PIERWSZY- podstawy i procesy „zakupowe”
Blok I : Ogólne założenia marketingu społecznego i reklamy społecznej
- Podstawowe teorie z 3 zakresów: społeczna odpowiedzialność biznesu, problem społeczny, społeczeństwo obywatelskie. Obraz Polaków na bazie Raportu Społeczeństwa Polskiego.
- Kampanie społeczne a działania społeczne. Jak komunikować, co jest atrakcyjne dla odbiorcy i efekt SPAM’owania
- Omówienie modeli kampanii społecznych. Omówienie celów kampanii (od poprawy wizerunku – po promocję postaw i zaangażowania). Modele programujące pożądane akcje. Od zbierania wpłat do budowania postaw społeczeństwa obywatelskiego.
- Identyfikacja grup interesariuszy. Zasięg i ramy czasowe kampanii.
- Kluczowe problemy w Polsce wymagające działania => vs. kampanie w Polsce i na świecie.
Blok II : Neuromarketingowy proces zakupu kampanii społecznych
1. SWIADOMOŚĆ i INFORMACJA:
- Technika projektowania kampanii społecznej w oparciu o RDZEŃ PRODUKTU, PRODUKT RZECZYWISTY i PRODUKT POSZERZONY (selekcja informacji związanej z projektem i klasyfikacja do odpowiednich grup).
- Jak komunikować projekt społeczny i co ma pozostać w głowie odbiorcy. Insight konsumencki
- Język potrzeb – eskalacja wartości w piramidzie MASLOWA
2. WNIKLIWOŚĆ i NAMYSŁ:
- Wybór IDEI z którą odbiorca się utożsami (teoria archetypal branding)
- Współpraca z Gwiazdami/Ambasadorami
3. ZAKUP:
- Sposoby projektowania ścieżki zakupu
- Up i down selling w kampaniach społecznych
4. RADOŚĆ i POLECANIE:
- Projektowanie momentu radości i korelacja ze zdefiniowanymi potrzebami
- Metody i narzędzia służące polecaniu
DZIEŃ DRUGI – narzędzia i warsztat
Blok III : Narzędzia
- ONLINE: serwisy www, aplikacje „cashujące”, zbiórka publiczne, adresów emailowych, „supermarkety emailowe”
- OFFLINE: konferencje prasowe, rzecznik prasowy w kampanii społecznej, wykorzystanie eventów przy kampaniach społecznych, prasa, telewizja radio.
- AMBIENT MEDIA: niestandardowe techniki i narzędzia wykorzystywane w kreacji kampanii społecznych przykłady Polskie i ze świata
- FUNDRAISING: czyli pozyskiwanie środków na kampanie i programy społeczne. Współpraca z partnerami i sponsorami.
- Kampanie PR: budowanie relacji z mediami – jak budować współpracę z mediami, z patronatami, kampanie teaserowe i reveal
- Media społecznościowe a marketing narracyjny – skuteczne wykorzystywanie ich potencjału
- PRODUKCJA i KAMPANIA REKLAMOWA: czyli jak produkować materiały reklamowe – od spotów, przez BTL, Internet.
- OBSŁUGA KAMPANII: scenariusz tworzenia kampanii społecznej( planowanie, koordynacja), Jak stworzyć efektywny zespół przygotowujący i koordynujący kampanię społeczną oraz efektywna komunikacja wewnętrzna w zespole, najczęstszy podział zadań.
- BADANIE SKUTECZNOŚCI: Badania opinii publicznej przy kampaniach społecznych, inne mierniki badające skuteczność
- Najczęściej popełniane błędy na etapie tworzenia kampanii – przykłady nie udanych kampanii w Polsce i na świecie
- Komunikacja kryzysowa kampanii społecznej (w przypadku kontrowersyjnych kampanii które np. wzburzyły opinie publiczną.)
Blok IV : Współpraca z agencjami zewnętrznymi przy realizacji kampanii społecznej
- Jak znaleźć podwykonawców
- Określenie zasad współpracy
Blok V : PRACA W GRUPACH – stworzenie ram do kampanii społecznej „INNOWACYJNA GOSPODARKA” – efekt: skompletowany brief
- Praca w diadach, potem w trójkach.
- Prezentacja wyników na forum
- Wspólne omówienie pracy i sporządzenie briefu
Trener prowadzący szkolenia
Jakub Marczyński – dyrektor kreatywny kampanii społecznej SZLACHETNA PACZKA (to ogólnopolska akcja świątecznej pomocy – realizowana od 2001 roku przez Stowarzyszenie WIOSNA. Głównym jej założeniem jest idea przekazywania bezpośredniej pomocy – by była ona skuteczna, konkretna i sensowna)
Zdobywca PROTONA 2011 dla najlepszego PR’owca na polu działań społecznych w tym m.in. za zaangażowania piłkarzy Realu Madryt w tym m.in. Christiano Ronaldo i Ikera Casiliasa w SZLACHETNĄ PACZKĘ, Złotego Spinacza 2011 za najlepszą kampanie społeczną REAL’u za Pomoc i najlepszą kampanie 1% rozgrywaną za pośrednictwem nowych mediów według NEWSWEEKA. Jego kreacje podwójnie zostały nagrodzone Kreauturą za „Pudło” z Grzegorzem Turnauem oraz „Fryzjer” z Pawłem Małaszyńskim.
Dyrektor kreatywny kampanii społecznej AKADEMII PRZYSZŁOŚCI (to realizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA całoroczny program indywidualnych spotkań edukacyjnych dla dzieci, które wychowują się w trudnych warunkach i mają przez to problemy w nauce. Tutaj każde dziecko ma prawo do sukcesu)
Zaangażował Briana Tracy w darmowy coaching dla dzieci z AKADEMII PRZYSZŁOŚCI; był twórcą oraz koordynatorem kampanii teaserowych „G.Turnau w PUDLE”, „P.Małaszyński kupił INDEKS” i „afera czerwonej TECZKI”, porzucenia showbiznesu przez Szymona Majewskiego. Współpracuje przy projektach społecznych z Jerzym Dudkiem, Szymonem Majewskim, Darią Widawską, Siostrami Radwańskimi, Tomkiem Majewskim i innymi Gwiazdami.
Producent wielu kampanii społecznych i projektów sponsoringowych w telewizji w tym autorskiego programu PACZKA SUKCESÓW i koncertu Gwiazd w Pałacu Prezydenckim. Poza WIOSNĄ tworzy i rozwija unikatowe strategie dla marek komercyjnych w Agencji 4 O CLOCK INTERACTIVE i innych .