Program szkolenia KOMUNIKACJA Z MEDIAMI W SYTUACJI KRYZYSOWEJ
Cele szkolenia:
- Przygotowanie do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Zapoznanie z zasadami postępowanie w kryzysie i technikami wychodzenia z kryzysu …więcej
- Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną współpracą z mediami
- Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
- Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
- W trakcie szkolenia uczestnicy przygotują m.in. komunikat prasowy, scenariusz spotkania z mediami, strategię wyjścia z kryzysu itd.
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami (rejestracja video i analiza – PRACA Z KAMERĄ ) itd.
- W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
- Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami w sytuacjach kryzysowych.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
1. CZYM JEST KRYZYS I JAKIE MOŻE MIEĆ SKUTKI DLA FIRMY?
Dyskusja moderowana na podstawie doświadczeń uczestników szkolenia + analiza case study
2. REGUŁY POSTĘPOWANIA W KRYZYSIE:
- organizacja pracy, sztab kryzysowy – prezentacja
- jakie zidentyfikować kluczowe grupy odbiorców w kryzysie – analiza case study + ćwiczenie w grupach
- reguła 5P – prezentacja
- najczęściej popełniane błędy – analiza case study
3. DZIAŁANIA FIRMY WOBEC KLUCZOWYCH GRUP DOCELOWYCH
dyskusja moderowana + analiza case study
- działania wobec pokrzywdzonych
- działania do pracowników
- działania do liderów opinii
- działania do opinii publicznej
4. MEDIA W KRYZYSIE
- kluczowa rola mediów w kryzysie – sprzymierzeniec lub wróg – analiza case study
- czego media potrzebują w sytuacji kryzysowej – prezentacja, analiza case study
- budowanie przekazu w sytuacji kryzysowej, kluczowe treści w komunikacji w przypadku różnych sytuacji kryzysowych – ćwiczenie w grupach
- narzędzia komunikacji kryzysowej: oświadczenia, pytania i odpowiedzi – prezentacja + ćwiczenia indywidualne
- jak udzielać informacji, odpowiadać na pytania – ćwiczenie z kamerą (nagranie + analiza)
Trener prowadzący szkolenia
URSZULA PODRAZA
Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją – najpierw jako dziennikarz Radia Kraków, później PR manager w Instytucie Książki, Międzynarodowym Centrum Kultury, Agencji Wenecja.
Jest trenerem i wykładowcą w kilku krakowskich uczelniach (m.in. UJ, UEK, WSE). Specjalizuje się w public relations instytucji publicznych, zarządzaniu kryzysem i działaniach public affairs.
Jedna z założycielek Stowarzyszenia Kraków PR, członek Rady Programowej TVP Kraków. Autorka licznych publikacji w prasie branżowej, a także poradnika „Współpraca z mediami”, powstałego we współpracy z IMGW, wyróżnionego nagrodą Ministra Środowiska oraz wydanej w 2009 r. książki „Kryzysowe public relations”.
Instytucje przeszkolone przez trenera: Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Obrony Narodowej, Prokuratura Rejonowa w Rzeszowie , Prokuratura Okręgowa Gdańsk, Sąd Okręgowy w Krakowie , Sąd Najwyższy , Urząd Miasta Krakowa, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Krakowie , Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Łodzi , Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Główny Urząd Górniczy, Uniwersytet Jagielloński.
Ponad to Urszula Podraza była doradcą Wojewody Małopolskiego w zakresie kontaktów z mediami i PR w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie.