Program szkolenia PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE FACEBOOKA
W MARKETINGU I REKLAMIE
FIRMA NA FACEBOOKU, SZKOLENIA FACEBOOK
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w działaniach promocyjnych w Internecie.
- Dostarczenie uczestnikom wiedzy i inspiracji, jak można wzbogacić działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań i technologii
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w codziennej pracy.
- Poznanie konkretnych narzędzi do praktycznego wykorzystania
Profil uczestnika szkolenia social media
Specjaliści PR, specjaliści ds. reklamy i marketingu, rzecznicy prasowi firm i urzędów, osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy na zewnątrz oraz osoby indywidualne zainteresowanie zdobywaniem wiedzy w ramach w szkolenia social media.
O szkoleniu
Cena szkolenia online: 3000-4000 zł netto dla grupy od 1-10 osób. Cena zależy od realizowanego programu szkolenia oraz wersji zaawansowania.
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Online
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: Online
Program szkolenia 1 dzień / 8 godzin
1. WSTĘP MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – NOWY STANDARD KOMUNIKACJI
Prezentacja + przykłady
- Skąd bierze się fenomen społeczności w Internecie?
- Social Media istnieją od zawsze – krótka historia internetowych społeczności
- Czy media społecznościowe są naprawdę potrzebne firmom/organizacjom?
- Główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
- Social media a „reklama, jaką znamy”
- Dlaczego media społecznościowe należy traktować poważnie: strategia komunikacji, dobór kanałów, odpowiednie wyszkolenie personelu (zarówno odpowiadającego bezpośrednio za komunikację w Social Media, jak i pozostałych pracowników)
2. FACEBOOK – ZANIM ZAŁOŻYMY FANPAGE
Prezentacja + przykłady + warsztat + ćwiczenia
- Facebook w Polsce i na świecie – charakterystyka polskich użytkowników.
- Fanpage – zastosowania, możliwości i ograniczenia.
- Tworzenie Fanpage.
- Profil a Fanpage
- Grupa VS Fanpage – podobieństwa i różnice, wady oraz zalety.
- Jak stworzyć i prowadzić popularny Fanpage.
- Jak założyć Fanpage profil firmowy na Facebooku?- jak założyć Fanpage?
– omówienie błędów popełnianych na etapie zakładania Fanpage
– edycja Fanpage
– personalizacja Fanpage omówienie funkcji menu
– ustawienia Fanpage
– zarządzanie uprawnieniami
– podstawowe informacje
– zdjęcia profilowe
– zarządzanie administratorami
– aplikacje: notatki, film, wydarzenia ,zdjęcia, linki, zakładki.
– jak efektywnie wykorzystać te aplikację do promocji firmy.
– jak skrócić i stworzyć indywidualny adres URL Fanpage
– jak korzystać z funkcji pomocy dla Fanpage na Facebooku
- Zakładki
– jak dodać zakładkę do Fanpage
– kreatory do tworzenia zakładek
– jak zainstalować aplikację do budowy zakładek na Fanpage
– zarządzanie zakładkami na Fanpage
– ustawienie zakładki domyślnej
– różne przykłady efektywnego wykorzystywania zakładek do promocji firmy
– aplikacje konkursowe w zakładkach
– umieszczanie newslettera na Fanpage
– umieszczanie filmów w zakładkach
– zmiana nazwy zakładki
- Omówienie innych aplikacji używanych w marketingu i promocji firmy na Facebook
- Integracja profilu firmowego na Facebooku z innymi serwisami
- Wykorzystanie wtyczek Social Plugins na Facebooku
- Omówienie możliwości korzystania z developers.facebook.com
- Optymalizacja i pozycjonowanie Fanpage SEO – podstawowe zasady
- Promocji firmy na Facebooku – podstawowe błędy.
- Jak pozyskać fanów na nasz Fanpage
- Jak zwiększyć ruch fanów na naszym Fanpage
- Reklama na Facebook.
– zalety reklamy na Facebooku
– co to jest maksymalny CPC?
– co to jest CTR?
– jak dobrać budżet do kampania na Facebooku
– tworzenie reklamy skierowanej do docelowej grupy odbiorców
– jak przygotować grafikę do reklamy
- Jak zorganizować konkurs na Facebooku – regulamin
- Statystyki Fanpage i mierzenie efektów
3. MOBILNE TECHNOLOGIE W SŁUŻBIE FACEBOOKA
Prezentacja + przykłady
- Mobilny internet = mobilne społeczności
- Omówienie podstawowych platform (iPhone, Android, iPad i tablety)
- Możliwości wykorzystania kanałów mobilnych do promocji firmy na Facebooku
4. PRACOWNIK NASZEJ FIRMY W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH, NA FACEBOOKU
Prezentacja + przykłady
- Jak wybrać odpowiedniego „człowieka od Internetu” – pożądane cechy i predyspozycje, określenie zasad pracy, trudny wybór: pracownik, czy agencja?
- Jak nasi pracownicy mogą nam pomóc w działaniach w Social Media, a jak mogą nam zaszkodzić?
- Jak znaleźć pracowników/podwykonawców w mediach społecznościowych?
5. BURZA MÓZGÓW I WSTĘP DO TWORZENIA STRATEGII DZIAŁAŃ FIRMY NA FACEBOOKU
Praca grupowa + dyskusja + burza mózgów
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje. W ramach szkolenia social media oferujemy także 30 – dniową konsultacje online trenerem szkolenia.
Trener prowadzący szkolenia social media:
Adam Kaliszewski – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zdobywał doświadczenie w agencjach PR – m.in. On Board i Eskadra Publica. Odpowiadał także za komunikację Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA (był m.in. współodpowiedzialny za organizację bloku „Ochrona Zdrowia” podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy).
Pracował oraz realizował szkolenia social media dla klientów z branży farmaceutycznej, finansowej, IT, motoryzacyjnej, a także dla instytucji kultury i NGO. Publikował m.in. w magazynie „Marketing w Praktyce”.
Pełnił funkcję Head of Operations & IT w MyDeal.pl, trzecim co do wielkości i zasięgu serwisie zakupów grupowych w Polsce. Odpowiadał za całość działań e-PR serwisu MyDeal.pl, koordynację działów obsługi klienta i partnerów biznesowych, prowadzi także liczne szkolenia wewnętrzne dla pracowników firmy. Jest miłośnikiem nowych technologii i mediów społecznościowych, na bieżąco śledzi trendy, nowinki, udane i nieudane działania komunikacyjne. Obecnie pracuje w Solski Burson-Marsteller na stanowisku Digital Strategist.
„Polecam szkolenie osobom, które chcą poznać specyfikę funkcjonowania firmy w social media. Dużo ciekawych przykładów i praktycznych aspektów sieci.”
„Trener prowadzący dobrze przygotowany.Sposób prowadzenia interesujący, sprzyjający dyskusji i dobrej atmosferze. Możliwość zadawania pytań przez uczestników bardzo cenna”