kontakt: tel. +48 607 684 123 mail:biuro@szkolenia-pr.com.pl
Szkolenia PR, E-PR , Szkolenia Budownie Zespołu, Gry Szkoleniowe

STRATEGIA BUDOWANIA MARKI

szkolenie strategia budowania marki

Program szkolenia SZKOLENIE STRATEGIA BUDOWANIA MARKI

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie się z koncepcją funkcjonowania marki i jej znaczeniem dla skuteczności sprzedaży
  • Szkolenie sztuki konstruowania funkcjonujących, skutecznych marek
  • Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem marką
  • Zapoznanie się z aktualnymi trendami w marketingu i przyszłościowymi kierunkami rozwoju skutecznych marek

Charakter zajęć:

  • Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników

Podczas szkolenia uczestnicy niekiedy samodzielnie analizują informacje, dyskutują i wyciągają własne wnioski

  • Szkolenie uwzględnia realia branży reprezentowanej przez uczestników oraz jej specyfikę (np. w doborze case studies)
  • W trakcie szkolenia omawiane są także konkretne, prawdziwe wyzwania, jakie stoją aktualnie przed uczestnikami i poszukiwane są pomysły ich rozwiania

Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności związanych z efektywnym budowaniem marki.

O szkoleniu

Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa

Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne


Program szkolenia

I dzień / 8h

1. WSTĘP
Przywitanie, prezentacja prowadzącego, informacje techniczne i organizacyjne

2. CO TO JEST MARKA I JAK DZIAŁA
Co to jest marka i czym się różni od produktu/usługi? Jaka jest rola marki w sprzedaży? Dlaczego marka ma tożsamość i wizerunek? Znaczenie marki dla przedsiębiorstwa i realizacji jego strategii biznesowej. Prezentacja. Studia przypadków. Dyskusja.

3. SKĄD WZIĄĆ POMYSŁ NA SKUTECZNĄ, PRZEBOJOWĄ MARKĘ
Koncepcja „błękitnych oceanów” vs. „czerwonych oceanów”. Myślenie lateralne . Teoria fioletowych krów. Prezentacja. Quiz. Analiza przykładów. Zagadki.

4. POZYCJONOWANIE
Co to jest positioning? Koncepcja Jack Trout’a i jej praktyczne konsekwencje dla marketera. Prezentacja. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystania schematu pozycjonowania. Zabawa w rozszyfrowywanie pozycjonowania znanych marek. Dyskusja.

5. CYKL ŻYCIA MARKI – CZĘŚĆ 1
Jakim procesom podlega marka w czasie i jak się rozwija? Jakich narzędzi marketingowych najlepiej używać w poszczególnych okresach? Prezentacja. Dyskusja. Zadania w zespołach i indywidualne.

6. CYKL ŻYCIA MARKI – CZĘŚĆ 2
Jakim procesom podlega marka w czasie i jak się rozwija? Jakich narzędzi marketingowych najlepiej używać w poszczególnych okresach? Prezentacja. Dyskusja. Zadania w zespołach i indywidualne.

7. REPOZYCJONOWANIE
Jak działa repozycjonowanie i kiedy może przynieść „drugie życie” marce? Analiza przykładów udanych oraz nieudanych zabiegów repozycjonowania marek. Próba wspólnego repozycjonowania znanej marki.

8. WSPÓŁCZESNE TRENDY I PRZYSZŁOŚĆ BRANDINGU
W jakich obszarach rodzą się aktualnie najciekawsze, najbardziej potencjalnie rozwojowe marki? Z jakich społecznych trendów korzystają i na jakich bazują mechanizmach? Prezentacja. Dyskusja. Próba znalezienia praktycznych odniesień i pomysłów związanych realnie z biznesem uczestników szkolenia.

9. PODSUMOWANIE
Interaktywne – dyskusja, wspólne wnioski – podsumowanie szkolenia


Metodologia szkolenia

Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.


Trener prowadzący szkolenie:

Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.

Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).


Przedstawiony program szkolenia został opracowany i przygotowany przez trenera: Sebastiana Łuczaka i za jego zgodą został udostępniony do oferty szkolenia otwartego organizowanego przez Szkolenia PR. Wszelkie kopiowanie programu bez zgody trenera zabronione.

Back to Top