Program szkolenia ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM W ZMIANIE
Celem szkolenia jest:
- Uświadomienie roli zmian dla siebie, zespołu i całej organizacji
- Zapoznanie się z mechanizmami i zjawiskami występującymi w zmianie
- Poznanie modelu procesu zmiany
- Doskonalenie indywidualnych umiejętności stosowanych w sytuacji zmiany:
– rozwiązywania różnych konfliktów
– wywierania wpływu przy przekonywaniu podwładnych do zmian
– prowadzenia trudnych rozmów menedżerskich
– motywowania i inspirowania podwładnych - Doskonalenie umiejętności wspierania podwładnych przy przechodzeniu przez zmiany
- Zwiększenie efektywności kierowania zespołem w obliczu zmiany
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane przede wszystkim średniej i wyższej kadrze zarządzającej
O szkoleniu
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
1. Firma w dynamicznym otoczeniu
- przyczyny zmian w organizacji
- zmiana jako szansa i zagrożenie
- zmiana jako stały aspekt funkcjonowania organizacji
- płaszczyzny procesu zmian – indywidualna, zespołowa, organizacyjna
2. Cztery fazy przechodzenia przez zmianę
- zaprzeczanie czyli udawanie, że nic się nie stało
- opór – masz do niego prawo
- eksperymentowanie – szukanie swego miejsca w nowej rzeczywistości
- zaangażowanie – utrwalanie nowych zachowań i działań
3. Budowanie poczucia własnej wartości w procesie zmiany
- strategie budowania poczucia własnej wartości
- źródła radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w procesie zmian
- analiza własnego potencjału
4. Osobisty plan zarządzania zmianą
- moje mocne i słabe strony – dwubiegunowość działania
- pozyskiwanie informacji z zewnątrz jako podstawa radzenia sobie w zmianie
- rola informacji w zmianie – o co pytać i kogo?
- sztuka zadawania pytań
- rola i miejsce menedżera w zmianie
5. Kierowanie zespołem w procesie zmian
- przeprowadzanie innych przez fazy zmiany
- diagnozowanie i wspierająca rola menedżera
- metody pracy z oporem, rola negocjacji
- kierowanie zespołem w sytuacji zmiany i kryzysu
- inspirowanie podwładnych do kreatywności i rozwoju
6. Prowadzenie wspierającej rozmowy menedżerskiej w sytuacji zmiany
- etapy efektywnej rozmowy wspierającej
- rola rozmowy wspierającej w procesie zmiany
- umiejętności komunikowania zmian: empatia, aktywne słuchanie,
- techniki komunikacyjne i perswazyjne przydatne w rozmowie o zmianach
- konstruktywna informacja oparta na faktach,
- wskazywanie drogi rozwojowej
- radzenie sobie z emocjami w rozmowie o zmianach
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.
Trener prowadzący szkolenie:
Wojciech F. Szymczak – absolwent Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W latach 1990 – 1993 zdobył doświadczenie w Biurze Prasowym Rządu Urzędu Rady Ministrów pracując przez trzy lata dla pięciu rządów (od rządu T. Mazowieckiego do rządu H, Suchockiej włącznie). Następnie (1992 – 1998) działalność kupiecka. Od ponad 10 lat trener i konsultant zarządzania.
Prowadzi zajęcia dla agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, firm biznesowych, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, organizacji pozarządowych oraz dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Francji, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii. Prowadzi zajęcia w programie dla Policji Dolnego Śląska z zarządzania sytuacją kryzysową (program UE Wrocław).
Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania oparty na bazie standardów The Chartered Institute of Personnel and Development oraz Certyfikat Doradcy i Asesora w międzynarodowym procesie rozwoju trenerów. Inne certyfikaty: ACTION LEARNING SET Advisor oraz International Coach ICC.
Członek Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania oraz członek International Coaching Community.
W swoich programach szkoleniowych umieszcza moduły z etykiety dot. zachowań biznesowych, negocjacji, skutecznej komunikacji i pracy zespołowej z uwzględnieniem różnic kulturowych. Autor artykułów z dziedziny savoir-vivre, udział jako ekspert w 3-odcinkowym cyklu audycji dot. etykiety w biznesie (stroje biznesowe, etykieta stołu, etykieta spotkań) w telewizji Polonia 1 w 2001 roku, indywidualny doradca menedżerów z dziedziny kreowania wizerunku i etykiety. Był ekspertem radiowej agencji reklamowej z dziadziny etykiety projektując kampanię reklamową opartą o znajomość savoir-vivre. Komentował zasady etykiety m. in. w TVN i dla stacji Canal plus. Prowadzi specjalne pokazy z parzenia i podawania kawy, herbaty oraz zasad degustacji win.
Absolwent między innymi Incident Counterterrorism Training – Group Management Seminar organizowany przez rząd Stanów Zjednoczonych i rząd RP oraz Intensywny kurs komunikacji interaktywnej organizowany przez CID-CNV Włoski Instytut Psychologii Komunikacyjnej – APS 1-3