Program szkolenia ZAAWANSOWANE SZKOLENIE Z KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ
Cele szkolenia:
- Przygotowanie do podjęcia skutecznej komunikacji w sytuacji kryzysowej
- Zapoznanie z zasadami postępowanie w kryzysie i technikami wychodzenia z kryzysu …więcej
- Nabycie umiejętności związanych ze skuteczną współpracą z mediami
- Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
- Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
- W trakcie szkolenia uczestnicy przygotują m.in. komunikat prasowy, scenariusz spotkania z mediami, strategię wyjścia z kryzysu itd.
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, symulacja rozmów z dziennikarzami (rejestracja video i analiza – PRACA Z KAMERĄ ) itd.
- W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki firm uczestników
- Po szkoleniu każdy uczestnik otrzymuje indywidualny komentarz/ocenę/porady
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami w sytuacjach kryzysowych.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
PROGRAM ZAAWANSOWANE SZKOLENIE Z KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ
2 dni/16 godzin
Dzień I
1. Charakterystyka kryzysów
- typy kryzysów w organizacji na podstawie dotychczasowych doświadczeń;
- stosowane do tej pory rozwiązania – ocena skuteczności;
- zarządzanie kryzysowe a działania komunikacyjne firmy;
- informacje poufne firmy w czasie kryzysu.
2. Przygotowanie do kryzysu
- identyfikacja zagrożeń;
- działania zapobiegawcze: monitoring mediów, Internetu, potencjalnych zagrożeń;
- przygotowanie manuala kryzysowego – procedury, komunikaty, sztab kryzysowy itp.
- ewaluacja planów kryzysowych;
- przygotowanie planu kryzysowego własnej firmy – warsztat.
3. Komunikacja wewnętrzna w sytuacjach kryzysowych
- komunikacja w firmie a reakcja pracowników na kryzys;
- pracownicy – ambasadorzy firmy;
- zaangażowanie pracowników w rozwiązanie kryzysu;
- przepływ informacji do wewnątrz w sytuacji kryzysu;
- błędy w komunikacji kryzysowej z pracownikami.
4. Kryzysowa komunikacja z klientem, partnerami biznesowymi oraz public affairs
- przeciwdziałanie odchodzeniu klientów w sytuacji kryzysowej: polityka informacyjna firmy;
- kryzysowe relacje z trudnymi i konfliktowymi klientami;
- komunikacja z partnerami biznesowymi;
- kryzysowe relacje z władzami lokalnymi, administracją, liderami opinii.
5. Kryzys a społeczności lokalne
- komunikacja trudnych i uciążliwych inwestycji;
- zasady partycypacji społecznej w procesach inwestycyjnych;
- skuteczne taktyki i narzędzia;
- budowa społecznego poparcia.
Dzień II
6. Kryzysowe media relations
- dlaczego media uwielbiają kryzysy;
- niepochlebna publikacja czy to już kryzys?;
- dopasowanie komunikacji medialnej do sytuacji kryzysowej;
- organizacja pracy biura prasowego w kryzysie;
- standardy postępowania w kontaktach kryzysowych z mediami;
- narzędzia dla mediów drukowanych i elektronicznych;
- warsztaty z kamerą: jak skutecznie trafić do dziennikarza z własną wersją wydarzeń – wywiad, relacja live;
- konferencja prasowa w sytuacji kryzysowej – gra symulacyjna (kamera).
7. Zarządzanie kryzysem w Internecie
- komunikacyjna specyfika Internetu: zasady tworzenia komunikatów dla użytkowników sieci;
- wirusowa siła kryzysu – zasada kręgów na wodzie;
- agregatory treści zagrożenie dla wizerunku?;
- media społecznościowe: szanse i zagrożenia;
- fora i blogi – odpowiadać czy nie?
8. Podsumowanie szkolenia
Trener prowadzący szkolenia
URSZULA PODRAZA
Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją – najpierw jako dziennikarz Radia Kraków, później PR manager w Instytucie Książki, Międzynarodowym Centrum Kultury, Agencji Wenecja.
Jest trenerem i wykładowcą w kilku krakowskich uczelniach (m.in. UJ, UEK, WSE). Specjalizuje się w public relations instytucji publicznych, zarządzaniu kryzysem i działaniach public affairs.
Jedna z założycielek Stowarzyszenia Kraków PR, członek Rady Programowej TVP Kraków. Autorka licznych publikacji w prasie branżowej, a także poradnika „Współpraca z mediami”, powstałego we współpracy z IMGW, wyróżnionego nagrodą Ministra Środowiska oraz wydanej w 2009 r. książki „Kryzysowe public relations”.
Instytucje przeszkolone przez trenera: Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Obrony Narodowej, Prokuratura Rejonowa w Rzeszowie , Prokuratura Okręgowa Gdańsk, Sąd Okręgowy w Krakowie , Sąd Najwyższy , Urząd Miasta Krakowa, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Krakowie , Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Łodzi , Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Główny Urząd Górniczy, Uniwersytet Jagielloński.
Ponad to Urszula Podraza była doradcą Wojewody Małopolskiego w zakresie kontaktów z mediami i PR w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie.