SZKOLENIE SKUTECZNA WINDYKACJA NALEŻNOŚCI W FIRMIE
PRAKTYKA W NEGOCJACJACH
Szkolenie prowadzone przez trenera który od blisko 10 lat prowadzi szkolenia z zakresu negocjacji windykacyjnych. Działania rozwojowe które prowadził skutkowały 70% spadkiem długotrwale przeterminowanych należności.
Trener łączy w sobie praktykę zdobytą podczas wieloletniej pracy w korporacji oraz solidną wiedzę merytoryczną z zakresu gier psychologicznych jakie prowadzą dłużnicy oraz praktycznych narzędzi negocjacyjnych.
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatu tak, aby każdy uczestnik miał możliwość przećwiczenia nowopoznanych narzędzi i ten sposób podniósł swoją skuteczność.
Nowe narzędzia zachęcają do bardziej wydajnej pracy i wpływają na motywację pracowników.
Cele szkoleniowe SZKOLENIE SKUTECZNA WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:
- Jakie działania prewencyjne mogą podjąć żeby zminimalizować prawdopodobieństwo występowania zaległości .
- Poznają sposoby rozróżniania dłużników i dopasowywania do nich skutecznych narzędzi.
- Dowiedzą się jakie gry psychologiczne prowadzą dłużnicy i co dzięki temu zyskują.
- Poznają techniki zapobiegania grom psychologicznym.
- Będą wiedzieć jakie rodzaje sankcji mogą zastosować.
- Dowiedzą się, które narzędzia wywierania wpływu są skuteczne, oraz będą wiedzieć w jaki sposób utrzymać wysoki poziom relacji z klientem i jednocześnie zwiększać swoją skuteczność negocjacyjną.
Umiejętności
- Uczestnicy nauczą się prowadzić negocjacje oparte na rozbrajaniu gier psychologicznych i koncentracji na celu.
- Będą potrafili stosować odpowiednie sankcje i skutecznie je zapowiedzieć.
- Nauczą się wywierać wpływ na klientów poprzez stosowanie perswazji.
- Nabędą umiejętności zwiększania skuteczności w negocjacjach windykacyjnych i jednocześnie będą potrafili utrzymać wysoki poziom relacji z klientem.
Postawa
- Uczestnicy zrozumieją jak ważny jest etap przygotowanie do negocjacji.
- Poznają różnice pomiędzy postawą uległą, agresywną a asertywną.
- Będą rozumieli dlaczego dłużnik stosuje gry psychologiczne i będą potrafili skutecznie im przeciwdziałać
Program SZKOLENIE SKUTECZNA WINDYKACJA NALEŻNOŚCI
- Działania prewencyjne zapobiegające powstawaniu zaległości.
- Rodzaje dłużników (pechowcy, gracze, oszuści) jak ich rozpoznać i jak z nimi pracować?
- Sposoby prowadzenia rozmów windykacyjnych w zależności od typu zaległości i typologii klienta. (ćwiczenia praktyczne).
- Relacje w negocjacjach. Jak utrzymać wysoki poziom relacji pomimo trudnych negocjacji?
- Sposoby rozbrajania gier psychologicznych.
- Sankcje, ich podział, skuteczność oraz sposób ich zapowiadania.
- Perswazja i reguły wywierania wpływu na dłużnika (huśtawka emocjonalna, zdania inwazyjne, lęk, strach).
- Ćwiczenia praktyczne (trudne sytuacje przedstawiane przez uczestników).