SZKOLENIE KOMUNIKACJA W ZESPOLE
- komunikacja wspierająca współpracę w zespole,
- rozwój postawy asertywnej, budującej długotrwałe relacje,
- udzielanie i przyjmowanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
- radzenie sobie z krytyką, stawianie granic, odmawianie,
- aktywne słuchanie.
Cele szkolenia komunikacja w zespole:
- wypracowanie wizji współpracy w zespole („jakie zachowania nam pomagają w pracy a jakie przeszkadzają”, „jak chcemy ze sobą pracować”, „jakim chcemy być zespołem”),
- ustalenie konkretnych zasad współpracy oraz komunikacja pomiędzy zespołem, a przełożonym,
- ustalenie planu wdrożenia i monitoringu wypracowanych zasad – efektywna komunikacja w zespole,
- poznanie i ćwiczenie nowych narzędzi komunikacyjnych, wspierających współpracę,
- udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej,
- komunikacja jasnych poleceń, egzekwowanie, odmowa,
- konstruktywne reagowanie na krytykę,
- aktywne słuchanie,
- poznanie i zrozumienie postawy asertywnej,
- refleksja na temat własnej postawy w relacjach – możliwość wyboru wzorca zachowania,
- zdobycie wiedzy na temat mechanizmu powstawania konfliktu,
Rezultaty dla uczestników:
- rozwój podstawowych umiejętności komunikacyjnych, budujących współpracę w zespole,
- wzmocnienie pewności siebie przez rozwój postawy asertywnej,
- wzrost umiejętności udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej – pochwała, zwracanie uwagi, egzekwowanie,
- rozwój umiejętności aktywnego słuchania,
- poszerzenie świadomości wpływu własnych intencji i zachowań na skuteczną komunikację oraz współpracę,
- nabycie umiejętności odróżniania faktów od interpretacji i ocen co usprawni komunikację i zapobiegnie generowaniu konfliktów w komunikacji.
Szkolenie realizujemy także w wersji anglojęzycznej
Metody pracy w trakcie szkolenia Komunikacja w zespole:
Szkolenie jest oparte na metodzie: facylitacji i nauki przez doświadczenie, z wykorzystaniem informacji zwrotnej pomiędzy pracownikami, pomiędzy pracownikami a kadrą, oraz pomiędzy całymi podzespołami.
Podczas szkolenia Komunikacja w zespole są realizowane zadania i gry szkoleniowe.
PROGRAM SZKOLENIE KOMUNIKACJA W ZESPOLE
Szczegółowy program szkolenie jest opracowywany wspólnie z Klientem w toku diagnozy potrzeb szkoleniowych a proces szkoleniowy zawiera następujące etapy:
I. Diagnoza potrzeb szkoleniowych przed warsztatem
- rozmowa z szefem zespołu
- wywiady z uczestnikami zespołu
- dopracowywanie programu warsztatu wspólnie z HR i szefem zespołu
II. Kolejny etap to realizacja szkolenia Komunikacja w zespole opartego na nauce przez doświadczenie i facylitacji.
III. Ostatni etap to posumowanie szkolenia – ewentualna sesja follow up do warsztatu.
MODUŁY, KTÓRE MOŻE ZAWIERAĆ PROGRAM SZKOLENIA KOMUNIKACJA W ZESPOLE:
ASERTYWNOŚĆ
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
NARZĘDZIA KOMUNIKACYJNE BUDUJĄCE WSPÓŁPRACĘ
KOMUNIKACJA W TRUDNYCH SYTUACJACH – JAK NIE ESKALOWAĆ KONFLIKTU