Program szkolenia FIRMA NA FACEBOOKU-EFEKTYWNE WYKORZYSTANIE SOCIAL MEDIA, SZKOLENIA SOCIAL MEDIA
Celem szkolenia social media jest:
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w działaniach promocyjnych w Internecie.
- Dostarczenie uczestnikom wiedzy i inspiracji, jak można wzbogacić działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań i technologii
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w codziennej pracy.
- W ramach szkolenia social media uczestnicy poznają konkretne narzędzia do praktycznego wykorzystania
- Szkolenie to obszerne wprowadzenie do marketingu w social media.
- Poznanie najpopularniejszych social media oraz ich wykorzystanie w marketingu i promocji firmy w Internecie
- W trakcie szkolenia omówimy wykorzystanie w social media marketingu szeptanego, wirusowego i rekomendacji oraz przedstawienie procesu tworzenia kampanii wirusowej w social media
- Szczegółowe omówienie marketingu w social media na Facebooku a także przedstawienie najważniejszych narzędzi, aplikacji, reklamy i usług analitycznych wspierających zarządzanie aktywnością na Facebooku
- Przykłady nie standardowego wykorzystania social media ( Facebook, Twitter,YouTube)
….ZOBACZ TAKŻE INNE NASZE SZKOLENIA SOCIAL MEDIA
Profil uczestnika szkolenia social media
Specjaliści PR, specjaliści ds. reklamy i marketingu, rzecznicy prasowi firm i urzędów, osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy na zewnątrz oraz osoby indywidualne zainteresowanie zdobywaniem wiedzy w ramach w szkolenia social media.
O szkoleniu
Cena szkolenia online: 3000-4000 zł netto dla grupy od 1-10 osób. Cena zależy od realizowanego programu szkolenia oraz wersji zaawansowania.
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: online
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Program szkolenia social media
I dzień/ 8h
1. Media Społecznościowe – nowy standard komunikacji
- Skąd bierze się fenomen społeczności w Internecie?
- Social Media istnieją od zawsze – krótka historia internetowych społeczności
- Czy media społecznościowe są naprawdę potrzebne firmom/organizacjom?
- Główne zalety mediów społecznościowych w porównaniu z tradycyjnymi kanałami komunikacji
- Social media a „reklama, jaką znamy”
- Dlaczego media społecznościowe należy traktować poważnie: strategia komunikacji, dobór kanałów, odpowiednie wyszkolenie personelu (zarówno odpowiadającego bezpośrednio za komunikację w Social Media, jak i pozostałych pracowników)
2. Jak odpowiednio dobrać efektywne kanały komunikacji w Internecie?
- Czym dysponujemy? Omówienie podstawowych platform (Facebook i Google+, mikroblogi, fora dyskusyjne, YouTube, NK, blog firmowy, serwisy dziennikarstwa obywatelskiego, współpraca z blogerami) – ich specyfika i przydatność dla poszczególnych branż
- Case studies – przykłady 2-3 dobrze zrealizowanych kampanii / prowadzonych stałych działań na wybranych platformach
- Gdzie kucharek sześć – czyli na czym warto się skupić, a z czego zrezygnować? Podstawowe założenia tworzenia strategii komunikacji w mediach społecznościowych
3. Jak skutecznie porozumiewać się w Internecie?
- Podstawowe zasady efektywnej komunikacji
- Język Internetu, czyli które z tych zasad najlepiej sprawdzają się i mają największe znaczenie w komunikacji za pośrednictwem mediów społecznościowych?
- Luz i kontrowersja – kiedy się sprawdzają, a kiedy są nie na miejscu?
- Jak zniechęcić użytkowników – case studies
4. Każdy chce być na Facebooku – nie każdy robi to mądrze
- Modny Facebook – za i przeciw (czyli czy trzeba być tam za wszelką cenę)
- Różne oblicza Facebooka (dostosowanie komunikacji do charakteru działalności)
- Fanpage czy grupa? Czy zakładanie profilu firmy jest zawsze najlepszą drogą? (+case studies oryginalnych realizacji bez bezpośredniego komunikowania marki)
- Tworzymy fanpage krok po kroku – moduł praktyczny (opracowanie założeń, faza przygotowawcza, stworzenie profilu, omówienie elementów profilu, nadanie unikalnego adresu, korzystanie z serwisu jako marka, wykorzystanie awatarów, jak zdobyć fanów?)
- Gry, zabawy, konkursy i aplikacje – kiedy warto je realizować, jak to robić, aby osiągnąć najwyższą skuteczność, czego nie robić, aby nie popaść w konflikt z regulaminem Facebooka
- Facebook nie zawsze mile widziany – ryzyka bezpośrednie i pośrednie
- Reklama na Facebooku a reklama Facebooka – podstawowe informacje, metody pomiaru skuteczności, gdzie reklamować markę/produkt/usługę, a gdzie własny fanpage?
- Poznajemy statystyki Facebooka
- Facebook w Polsce
- Ćwiczenie praktyczne – dobór działań na Facebooku do zaproponowanego profilu organizacji
5. Piszemy bloga, którego wszyscy chcą czytać
- Dlaczego blog jest przydatnym narzędziem budowania wizerunku marki?
- O czym warto pisać i jak to robić, aby użytkownicy do nas wracali?
- Nieformalnie czy pod szyldem – czyli kiedy lepiej pokazać „ludzką twarz” firmy, a kiedy blog powinien mieć charakter oficjalny?
- Kto powinien pisać bloga – dostosowanie nadawcy-„autora” do specyfiki firmy/branży
- Przykłady udanych blogów firmowych – polskich i zagranicznych
6. Mikroblogi (nie) dla wszystkich
- Czym są mikroblogi i w jaki sposób należy z nich korzystać? (omówienie specyfiki najpopularniejszych platform: Twitter, przekrój pozostałych ważniejszych narzędzi)
- Jak komunikować się na mikroblogach, a czego nie robić pod żadnym pozorem? Zasady działania, porady praktyczne
- Najbardziej zaskakujące mikroblogujące organizacje, case studies
7. Jak działać na forach internetowych, aby klienci nas kochali?
- Czy trzeba za wszelką cenę być obecnym na wszystkich znanych nam forach? Czyli jak zbudować strategię działań, jak zdywersyfikować kanały
- Czego unikać – co budzi niechęć, znużenie i agresję użytkowników?
- Nie tylko wpisy użytkowników – czyli kilka słów o reklamie i sponsoringu forów
8. Masz wiadomość – podstawy skutecznego e-mail marketingu w ujęciu społecznościowym
- Podstawowe zasady i dobre praktyki e-mail marketingu w praktyce – przygotowanie oraz weryfikacja dobrych baz odbiorców, unikanie spamu (i zarzutów o spamowanie), utrzymanie i retencja
- Jak konstruować kampanie newsletterowe w taki sposób, aby odbiorcy chcieli dzielić się wiadomościami ze znajomymi: wykorzystanie mechanizmów social media w mailingach.
9. Społeczność w ruchu – mobilne technologie w służbie Social Media
- Mobilny internet = mobilne społeczności – jak Internet stał się osobisty i trafił do kieszeni?
- Omówienie podstawowych platform (iPhone, Android, iPad i tablety)
- Możliwości wykorzystania kanałów mobilnych – omówienie potencjalnie przydatnych narzędzi wraz z przykładami praktycznymi – teraźniejszość i przyszłość
10. Pracownik firmy w mediach społecznościowych
- Jak wybrać odpowiedniego „człowieka od Internetu” – pożądane cechy i predyspozycje, określenie zasad pracy, trudny wybór: pracownik, czy agencja?
- Jak nasi pracownicy mogą nam pomóc w działaniach w Social Media, a jak mogą nam zaszkodzić?
- Jak znaleźć pracowników/podwykonawców w mediach społecznościowych?
11. Wyciągamy wnioski – czyli jak sprawdzić, czy nasze działania przynoszą zamierzone korzyści?
- Dostępne narzędzia analityczne i ich zastosowanie w praktyce:
- statystyki Facebooka i YouTube,
- Google Analytics jako narzędzie analizy mediów społecznościowych,
- Dostępne narzędzia monitoringu Social Media
- Praktyczny pomiar ROI, kosztu pozyskania użytkownika/klienta i jego aktywizacji
- Ocena wpływu działań w Social Media na wizerunek marki jako całości
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje. W ramach szkolenia social media oferujemy także 30 – dniową konsultacje online trenerem szkolenia.
Trener prowadzący szkolenia social media:
Adam Kaliszewski – absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, zdobywał doświadczenie w agencjach PR – m.in. On Board i Eskadra Publica. Odpowiadał także za komunikację Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA (był m.in. współodpowiedzialny za organizację bloku „Ochrona Zdrowia” podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy).
Pracował oraz realizował szkolenia social media dla klientów z branży farmaceutycznej, finansowej, IT, motoryzacyjnej, a także dla instytucji kultury i NGO. Publikował m.in. w magazynie „Marketing w Praktyce”.
Pełnił funkcję Head of Operations & IT w MyDeal.pl, trzecim co do wielkości i zasięgu serwisie zakupów grupowych w Polsce. Odpowiadał za całość działań e-PR serwisu MyDeal.pl, koordynację działów obsługi klienta i partnerów biznesowych, prowadzi także liczne szkolenia wewnętrzne dla pracowników firmy. Jest miłośnikiem nowych technologii i mediów społecznościowych, na bieżąco śledzi trendy, nowinki, udane i nieudane działania komunikacyjne. Obecnie pracuje w Solski Burson-Marsteller na stanowisku Digital Strategist.
„Polecam szkolenie osobom, które chcą poznać specyfikę funkcjonowania firmy w social media. Dużo ciekawych przykładów i praktycznych aspektów sieci.”
„Trener prowadzący dobrze przygotowany.Sposób prowadzenia interesujący, sprzyjający dyskusji i dobrej atmosferze. Możliwość zadawania pytań przez uczestników bardzo cenna”