Program szkolenia SEKRETARIAT I RECEPCJA W ORGANIZACJI
Projekt treningu dla osób obsługujących sekretariat i recepcję.
- Zapoznają się z głównymi zasadami obsługi telefonicznej sekretariatu,
- przećwiczą różne sytuacje związane z obsługą klientów i gości w organizacji,
- poznają zasady skutecznej komunikacji z kierownikami i innymi pracownikami,
- zapoznają się z zasadami savoir-vivre w pracy sekretariatu,
- praktycznie przećwiczą różne sytuacje komunikacyjne
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego:
Miejsce: Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Program szkolenia
1. Budowanie wizerunku osobistego i organizacji
- znaczenie pierwszego wrażenia w budowaniu reputacji osobistej
- budowanie pozytywnego wizerunku własnego oraz firmy
- zasady oddziaływania postawą, gestykulacją, mimiką, znaczenie ubioru
2. Etykieta na usługach sekretariatu i recepcji
- zachowanie się w różnych okolicznościach (zaproszenia, życzenia, upominki, kondolencje)
- reguły przyjmowania interesantów oraz gości
- powitanie, przedstawienie, tytułowanie
- obsługa wizyt i delegacji (poczęstunki w organizacji i spotkania poza organizacją)
- wybór lokalu, dobór menu, napoje, kwiaty, prezenty
3. Komunikacja interpersonalna oraz kontakt z klientem
- efektywne przekazywanie informacji
- zasady komunikacji interpersonalnej:
- prowadzenie rozmowy
– aktywne słuchanie
– zadawanie pytań
- podejmowanie inicjatywy w kontakcie z klientem
- chronienie czasu pracy szefa, czyli jak dyplomatycznie „odprawić” interesanta
- asertywność w stosunku do szefów, innych pracowników i klientów firmy
4. Wykorzystanie telefonu w pracy sekretariatu
- efektywne prowadzenie rozmów telefonicznych
- sposób zgłaszania się przy odbieraniu telefonu
- strategia i technika prowadzenia rozmowy
- walory głosu do wykorzystania (intonacja, ton, siła i modulowanie)
5. Planowanie i realizacja zadań w pracy sekretariatu
- zarządzanie czasem pracy sekretariatu
- sporządzanie ramowego planu dnia pracy swojego oraz przełożonych
- wybór priorytetów zadań – sprawy ważne i pilne
- rozpoznanie i eliminacja „pożeraczy” czasu
- zasady udzielania informacji
6. Podstawowe relacje pracy
- z kim współpracuje i komu podlega
- kto jest moim klientem – o kliencie wewnętrznym
- najlepsze i najtrudniejsze relacje – co i jak robić inaczej
- na co mam wpływ a na co nie mam wpływu i jak się wtedy zachować?
Trener prowadzący szkolenia
Wojciech F. Szymczak – absolwent Instytutu Nauk Politycznych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W latach 1990 – 1993 zdobył doświadczenie w Biurze Prasowym Rządu Urzędu Rady Ministrów pracując przez trzy lata dla pięciu rządów (od rządu T. Mazowieckiego do rządu H, Suchockiej włącznie). Następnie (1992 – 1998) działalność kupiecka. Od ponad 10 lat trener i konsultant zarządzania.
Prowadzi zajęcia dla agencji rządowych, urzędów administracji centralnej, firm biznesowych, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, organizacji pozarządowych oraz dla organizacji polonijnych z Australii, Danii, Francji, Kanady, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy, USA, Wielkiej Brytanii. Prowadzi zajęcia w programie dla Policji Dolnego Śląska z zarządzania sytuacją kryzysową (program UE Wrocław).
Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania oparty na bazie standardów The Chartered Institute of Personnel and Development oraz Certyfikat Doradcy i Asesora w międzynarodowym procesie rozwoju trenerów. Inne certyfikaty: ACTION LEARNING SET Advisor oraz International Coach ICC.
Członek Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Zarządzania oraz członek International Coaching Community.
W swoich programach szkoleniowych umieszcza moduły z etykiety dot. zachowań biznesowych, negocjacji, skutecznej komunikacji i pracy zespołowej z uwzględnieniem różnic kulturowych. Autor artykułów z dziedziny savoir-vivre, udział jako ekspert w 3-odcinkowym cyklu audycji dot. etykiety w biznesie (stroje biznesowe, etykieta stołu, etykieta spotkań) w telewizji Polonia 1 w 2001 roku, indywidualny doradca menedżerów z dziedziny kreowania wizerunku i etykiety. Był ekspertem radiowej agencji reklamowej z dziadziny etykiety projektując kampanię reklamową opartą o znajomość savoir-vivre. Komentował zasady etykiety m. in. w TVN i dla stacji Canal plus. Prowadzi specjalne pokazy z parzenia i podawania kawy, herbaty oraz zasad degustacji win.
Absolwent między innymi Incident Counterterrorism Training – Group Management Seminar organizowany przez rząd Stanów Zjednoczonych i rząd RP oraz Intensywny kurs komunikacji interaktywnej organizowany przez CID-CNV Włoski Instytut Psychologii Komunikacyjnej – APS 1-3
Tematy szkoleń: „Etykieta dyplomatyczna”
„Etykieta na usługach urzędu – czyli obsługa oficjalnych i roboczych wizyt delegacji z UE”
cena za 1 uczestnika
- szkolenie otwarte
- materiały szkoleniowe drukowane i na DVD
- całodzienny catering
- sala szkoleniowa w centrum Warszawy
- certyfikat dla uczestnika szkolenia
- wsparcie uczestnika po szkoleniu
cena za 2 uczestników *
- szkolenie otwarte
- materiały szkoleniowe drukowane i na DVD
- całodzienny catering
- sala szkoleniowa w centrum Warszawy
- certyfikat dla uczestnika szkolenia
- wsparcie uczestnika po szkoleniu
cena za 3 uczestników *
- szkolenie otwarte
- materiały szkoleniowe drukowane i na DVD
- całodzienny catering
- sala szkoleniowa w centrum Warszawy
- certyfikat dla uczestnika szkolenia
- wsparcie uczestnika po szkoleniu
* uczestnicy z jednej firmy
Rejestracja na szkolenie przy pomocy formularza PDF
Prosimy wypełnij formularz zgłoszeniowy na szkolenie:
1. Pobierz formularz
2. Wypełniony formularz zgłoszenia prosimy odesłać na nr. fax 12 418 41 63
lub w formie skanu dokumentu PDF na adres:biuro@szkolenia-pr.com.pl
3. W razie pytań zadzwoń
tel. +48 607 684 123
jesteśmy do Twojej dyspozycji Płatności za szkolenie na podstawie FV w terminie 14 dni od realizacji szkolenia.
Rezygnacja ze szkolenia -informacja w formularzu zgłoszeniowym
Prosimy wypełnij formularz zgłoszeniowy na szkolenie:
1. Pobierz formularz
2. Wypełniony formularz zgłoszenia prosimy odesłać na nr. fax 12 418 41 63
lub w formie skanu dokumentu PDF na adres:biuro@szkolenia-pr.com.pl
3. W razie pytań zadzwoń
tel. +48 607 684 123
jesteśmy do Twojej dyspozycji Płatności za szkolenie na podstawie FV w terminie 14 dni od realizacji szkolenia.
Rezygnacja ze szkolenia -informacja w formularzu zgłoszeniowym