Program szkolenia PUBLIC RELATIONS W ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Korzyści ze szkolenia
Dla organizacji – urzędu:
- Pracownicy będą pewniejsi siebie w sytuacjach służbowych reprezentując instytucję
- Instytucja będzie postrzegana, jako organizacja mająca pracowników na wyróżniającym się poziomie
Dla uczestników:
- Zwrócą uwagę na swój styl prezentowania się w sytuacjach służbowych
- Nabiorą wprawy i pewności siebie w sytuacjach komunikacji z mediami
- Poznają narzędzia przydatne przy przygotowywaniu wypowiedzi pisemnych, rozmów z dziennikarzami i/lub wystąpień przed kamerą
- Poznają dobre praktyki wykorzystania PR w administracji publicznej
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników, realna praca z tekstami itd.
- W trakcie ćwiczeń korzystamy z sytuacji realnych, dopasowanych do specyfiki miejsca pracy uczestników
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności PR związanych z efektywną komunikacją z mediami w sytuacjach kryzysowych.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
II dni / 16h
Dzień I
1. Pozycjonowanie wizerunkowe instytucji publicznej
- Zakres działań PR instytucji publicznych
- Rola wewnętrznych uwarunkowań w działaniach PR – misja, struktura organizacyjna, hierarchia służbowa
- Definiowanie i analiza potrzeb odbiorców działań PR
- Budowanie planu działań PR
2. Zarządzanie systemem identyfikacji wizualnej jednostki administracji publicznej
- Elementy systemu identyfikacji wizualnej
- Wdrażanie i zarządzanie systemem identyfikacji wizualnej
- Budowanie wizerunku urzędu w Internecie
- Korzystanie z portali społecznościowych dla celów PR
3. Działania wizerunkowe wobec klientów indywidualnych
- Efektywne przygotowanie materiałów promocyjnych – foldery, informatory, ulotki
- Monitorowanie poziomu obsługi klienta – standardy obsługi
- Prezentacja urzędu w czasie seminariów, konferencji i prelekcji
Dzień II
4. Imprezy wizerunkowe jednostek administracji publicznej
- Udział w imprezach targowych
- Organizacja drzwi otwartych
- Eventy jako wsparcie działań wizerunkowych instytucji
5. Budowanie relacji z mediami
- Redagowanie różnorodnych rodzajów tekstów prasowych
- Organizacja i prowadzenie konferencji prasowej
- Umiejętnie zachowają się w sytuacjach związanych z kontaktami z mediami
- Działania urzędu w codziennych kontaktach z mediami
6. Public relations w sytuacji kryzysowej
- Poznanie roli i strategii Public Relations w sytuacjach kryzysowych
- Diagnoza zagrożeń
- Zasady podejmowania działań w sytuacjach kryzysowych
- Zadania PR po zakończeniu kryzysu
- Plan postępowania działu PR w sytuacjach kryzysowych
Trener prowadzący szkolenia
URSZULA PODRAZA
Od kilkunastu lat zajmuje się komunikacją – najpierw jako dziennikarz Radia Kraków, później PR manager w Instytucie Książki, Międzynarodowym Centrum Kultury, Agencji Wenecja.
Jest trenerem i wykładowcą w kilku krakowskich uczelniach (m.in. UJ, UEK, WSE). Specjalizuje się w public relations instytucji publicznych, zarządzaniu kryzysem i działaniach public affairs.
Jedna z założycielek Stowarzyszenia Kraków PR, członek Rady Programowej TVP Kraków. Autorka licznych publikacji w prasie branżowej, a także poradnika „Współpraca z mediami”, powstałego we współpracy z IMGW, wyróżnionego nagrodą Ministra Środowiska oraz wydanej w 2009 r. książki „Kryzysowe public relations”.
Instytucje przeszkolone przez trenera: Ministerstwo Środowiska, Ministerstwo Obrony Narodowej, Prokuratura Rejonowa w Rzeszowie , Prokuratura Okręgowa Gdańsk, Sąd Okręgowy w Krakowie , Sąd Najwyższy , Urząd Miasta Krakowa, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Krakowie , Komenda Wojewódzka Straży Pożarnej w Łodzi , Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Główny Urząd Górniczy, Uniwersytet Jagielloński.
Ponad to Urszula Podraza była doradcą Wojewody Małopolskiego w zakresie kontaktów z mediami i PR w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim w Krakowie.