Program szkolenia SOCIAL MEDIA W PRACY SPECJALISTY PR
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w działaniach promocyjnych w Internecie.
- Dostarczenie uczestnikom wiedzy i inspiracji, jak można wzbogacić działania promocyjne poprzez wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań i technologii
- Przedstawienie najważniejszych technologii, narzędzi, serwisów internetowych, które można wykorzystać w codziennej pracy.
- Poznanie konkretnych narzędzi do praktycznego wykorzystania
Profil uczestnika szkolenia
Specjaliści PR, specjaliści ds. reklamy i marketingu, rzecznicy prasowi firm i urzędów oraz wszystkie osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy na zewnątrz.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
II dni / 16h
Dzień I / 8 h
1. WSTĘP
2. MINI CASE
Inspiracja – przykład skutecznej kampanii bazującej na wykorzystaniu Internetu – jako inspiracja dla całego szkolenia.
Case study
3. PUBLIC RELATIONS A INTERNET
- Jakie zalety ma Internet dla działań public relations?
- A jakie wady?
- Kiedy warto korzystać z działań PR w Internecie?
Dyskusja moderowana + zadanie
4. PODSTAWOWE NARZĘDZIA
Przegląd podstawowych form i narzędzi przydatnych w prowadzeniu działań PR w Internecie (m.in. serwis internetowy, blog, audio i video blog, lista dyskusyjna, forum internetowe itd.)
Prezentacja
5. CASE STUDY
Przykład skutecznej kampanii bazującej na wykorzystaniu internetu
Case study
6. SOCIAL MEDIA- O CO CHODZI
- Na czym polega idea social media?
- Jaką zmianę wprowadza dla komunikacji w Internecie?
- Co oznacza dla specjalisty PR?
Prezentacja + dyskusja
7. JAK SIĘ PORUSZAĆ W SOCIAL MEDIA
„Filozofia” uprawiania public relations w social media. Główne zasady – „do & dont’s”
Prezentacja
8. NARZĘDZIA: FACEBOOK
- Co to jest life-streaming?
- Jak działa facebook.com?
- Na co zwrócić uwagę (porady praktyczne)?
- Jakie daje możliwości?
- W jakich sytuacjach warto go używać?
Prezentacja
9. CASE STUDY – FACEBOOK
Analiza przykładowych – udanych – działań PR z wykorzystaniem facebook.com
Case study
10. TWITTER
- Co to jest mikrobloging?
- Jak działa twitter.com?
- Na co zwrócić uwagę (porady praktyczne)?
- Jakie dają możliwości?
- W jakich sytuacjach warto ich używać?
Prezentacja + dyskusja
11. CASE STUDY -TWITTER
Analiza przykładowych – udanych działań PR z wykorzystaniem Twitter
Case study
12. INNE SERWISY SOCIAL MEDIA
Przegląd innych serwisów social media
Prezentacja
13. SKUTECZNE WIRUSY
- Na czym polega marketing wirusowy
- Co sprawia, że viral się rozprzestrzenia
- Jak tworzyć skuteczne wirusy?
- Jakie dają możliwości? W jakich sytuacjach warto ich używać?
Prezentacja + mini case study
14.TWOJA FIRMA W ŚWIECIE SOCIAL MEDIA – BURZA MÓZGÓW
- Jak wykorzystać social media dla promocji firm, w których pracują uczestnicy szkolenia?
Prezentacja + mini case study Burza mózgów
15. PODSUMOWANIE SZKOLENIA Interaktywne (dyskusja, wnioski) podsumowanie całego szkolenia.
Dzień II / 8h
1. FACEBOOK ( warsztaty z użyciem komputera – Facebook online )
- Facebook w Polsce i na świecie – charakterystyka polskich użytkowników.
- Fanpage – zastosowania, możliwości i ograniczenia.
- Tworzenie Fanpage.
- Grupa VS Fanpage – podobieństwa i różnice, wady oraz zalety.
- Jak stworzyć i prowadzić popularny Fanpage.
- Reklama na Facebook.
- Statystyki Fanpage i mierzenie efektów.
- Zakładki
- Omówienie innych aplikacji używanych w marketingu i promocji firmy na Facebook
- Integracja profilu firmowego na Facebooku z innymi serwisami
2. BLOGI, MIKROBLOGI, FORA
- Zakładanie i prowadzenie własnego blogu.
- Współpraca z blogerami. Kodeks współpracy z blogerami.
- Mikroblogi – specyfika oraz ich popularność w Polsce.
- Integracja mikroblogów – łatwe zarządzanie kilkoma kanałami komunikacji. Przydatne narzędzia i aplikacje.
- Omówienie podstawowych funkcji bloga
- Fora internetowe. Wyszukiwanie, ocena liczby użytkowników, współpraca z administratorami.
3. BURZA MÓZGÓW I WSTĘP DO TWORZENIA STRATEGII DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.
Trener prowadzący szkolenie:
Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.
Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).