PORADY EKSPERTA – PR
Konferencja prasowa – lista to-do
Jak przygotować konferencje prasową w firmie.
1. Określenie daty konferencji (bezpieczny czas 2-4 tygodni wcześniej)
Sprawdzenie czy nie ma kolizji (Prelegenci, inne wydarzenia w tym samym czasie, święta narodowe)
2. Sala
- Znalezienie
- Sprawdzenie (wygląd, nagłośnienie, elementy przeszkadzające, ustawienie bez konfliktu ze spóźnionymi, lub osobami, które będą musiały wcześniej wyjść)
- Ustalenie ustawienia
- Ponowne sprawdzenie – dzień przed konferencją (lub w sam dzień konferencji)
3. Catering
- Właściciel sali, czy zewnętrzny?
- Wycena
- Ustalenie menu
- Potwierdzenie ilości osób (najlepiej na 1-2 dni przed: liczba przewidywana + ok. 10%)
4. Opracowanie programu konferencji
5. Opracowanie potencjalnie niewygodnych pytań i odpowiedzi
6. Zaproszenia dla dziennikarzy
- Pomysł
- Zlecenie/zamówienie (graficzne, gadżety, opakowanie)
- Wysyłka
7. Lista mediów
- Znalezienie dziennikarzy zainteresowanych „naszym tematem” (nie tylko nazwisko, ale także mail, telefon)
- Wysyłka zaproszeń
- Tzw. follow-up (telefony z pytaniem, czy zaproszenie dotarło, czy będą obecnie na konferencji) – po wysyłce zaproszeń
- Follow-up powtórny (w tygodniu przed konferencją)
8. Materiały prasowe – przygotowanie i złożenie/nagranie
- Teczka firmowa
- Informacja prasowa
- Tzw. backgroung (rozszerzony materiał prasowy)
- Inne potrzebne materiały
- Sylwetki prelegentów
- Płyta/Pendrive:
o Elementy wydrukowane
o Elementy graficzne (logotypy, zdjęcia prelegentów, projekty, wizualizacje, itp. – rozdzielczość 300 dpi)
o Pliki dźwiękowe dla radia
o Wizualizacje dla telewizji
- Sprawdzenie ilości
9. Krótko przed:
- Sala (jw.)
- Catering (jw.)
- Sprawdzenie materiałów prasowych
- Przygotowanie (briefing Prelegentów i Prowadzącego: przede wszystkim w kwestii niewygodnych pytań!)
- Przygotowanie tzw. koziołków
- Opcjonalnie – „dekoracja” sali (plakaty, standy, naklejki na laptopa, itp.)
- Wybór osoby dokumentującej (fotograf, kamerzysta, itp.)
10. Konferencja:
- Przygotowanie recepcji dla dziennikarzy
- Opieka nad Prelegentami (także pilnowanie ustalonego czasu)
- Umożliwienie ew. kontaktu dziennikarze-prelegenci
- Przewidywanie nieprzewidzianego
11. Krótko po:
- Monitoring mediów
- Ocena i wnioski
na podstawie programu szkolenia Kontakty z mediami trening medialny trener Urszula Podraza