Program szkolenia PLANOWANIE, ORGANIZACJA, ZARZĄDZANIE EVENTAMI: EFEKTYWNY EVENT MANAGER
Cele szkolenia:
- Przygotowanie do podjęcia skutecznych działań związanych z planowaniem, organizacją i zarządzaniem projektami eventowymi
- Poznanie konkretnych narzędzi do praktycznego wykorzystania
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
- Warsztatowa forma: zadania, ćwiczenia, angażowanie uczestników
- Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane , specjalistom PR, event managerom oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności związanych z prowadzeniem projektów eventowych.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
II DNI / 16h
1. Charakterystyka zawodu event managera
- Zakres obowiązków Event Managera (wizerunek Event Managera a wizerunek firmy Eventowej, możliwości zatrudnienia)
- Jakie cechy powinien posiadać idealny Event Manager (praca w zespołach, wskazanie ról, typy jednostek)
- Specyfika słownictwa branżowego
- Rodzaje eventówi ich cele – omówienie
2. Oczekiwania klientów – jak im sprostać
- Prezentacja oferty (przykłady i porównanie, element składowe)
- Atrakcyjność oferty (co wpływa na atrakcyjność, wzór na atrakcyjność)
- Skuteczne badanie potrzeb klienta
- Case study – negocjacje warunków
3. Planowanie eventu
- Planowanie ogólne i szczegółowe eventu (budowanie emocji, modele planowania)
- Brief (konstrukcja, przykłady)
- Kreatywne budowanie scenariusza
- Harmonogram
- Ewaluacja
- Zarządzanie projektem
- File klienta – kwestonariusz, raport końcowy, dokumentacja techniczna
- Rozlicznie eventu
- Zarządzanie sytuacjami kryzysowymi – warsztaty
- Przykłady ciekawych realizacji – case study
- Planowanie eventu na przykładzie wykresu Gantta – warsztat
4. Prawne aspekty organizacji eventów
- Ustawy i rozporządzenia
- Impreza masowa – sytuacje kryzysowe
- Ubezpiecznia, przetargi, ZAIKS
- Licencje i pozwolenia
- Ochrona danych osobowych
- Konstrukcje umowy (element stałe, jakie umowy podpisujemy, case study – co należy ująć w poszczególnych przypadkach) – warsztaty
5. Współpraca z podwykonawcami podczas przygotowań i organizacji eventów
- Wyszukiwanie podwykonawców i sposoby weryfikacji ich kompetencji
- Pozytywne i negatywne aspekty współpracy ze stałym podwykonawcę, przypadek artysta)
- Sztuka negocjacji warunków
6. Budżetowanie eventu
- Polityka budżetowania
- Niedoszacowanie, fee
- Stawki VAT
- Zaliczki
7. Venue
- Zasady współpracy z Venue
- Na co zwrócić uwagę – wizja lokalna
- Jak wybrać właściwą lokalizację
- Tworzenie menu
8. Fundrasing i współpraca z mediami podczas przygotowań i organizacji eventów
- Typy sponsorów
- Czym należy kierować się w poszukiwaniu sponsora
- Konstrukcja listu intencyjnego
- Specyfika współpracy z mediami
- Patronat medialny
- Konferencja prasowa – kiedy jest organizowana, jak zorganizować
- Komunikat prasowy – konstrukcja, co wpływa na atrakcyjność – tworzenie komunikatu – warsztat
9. Sytuacje kryzysowe podczas przygotowań i w trakcie eventów
- Case study – sytuacje kryzysowe