Program szkolenia BUDOWA STRATEGII PR
Cele szkolenia:
- Dostarczenie osobom posiadającym już praktykę i doświadczenie w public relations inspiracji, które pomogą im przenieść jakość i skuteczność pracy na „kolejny poziom”.
- Na bazie indywidualnych doświadczeń zbudowanie spójnego, jednorodnego modelu pracy Odświeżenie i uporządkowanie wiedzy/pojęć z dziedziny marketingu i komunikacji
- Prezentacja konkretnych narzędzi i technik przydatnych w trakcie tworzenia strategii PR i praktyczne ćwiczenia w ich wykorzystaniu
- Poznanie konkretnych narzędzie do praktycznego wykorzystania
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia
- Warsztatowa forma: zadania, ćwiczenia, angażowanie uczestników
- Każdy etap koncentruje się na szlifowaniu innych umiejętności
- W trakcie szkolenia uczestnicy będą symulowani działanie agencji PR i zbudują przykładowy plan kampanii PR dla przedstawionej instytucji („klienta”)
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Program szkolenia
II dni / 16h
Dzień I szkolenia/ 8h
1. WSTĘP
2. MARKA
Co to jest marka? Jak funkcjonuje? Dlaczego i jak marka „sprzedaje” produkty? Wiedza potrzebna jako baza do dalszej części szkolenia.
Prezentacja + przykłady/case studies
3. PRACA NAD STRATEGIĄ PR – DLACZEGO SCHEMAT?
Dlaczego warto mieć jeden obowiązujący w agencji schemat pracy? Jakie są zalety a jakie wady takiego rozwiązania? Jak uniknąć wad a wzmocnić zalety? Dyskusja uczestników moderowana przez prowadzącego
Prezentacja schematu proponowanego przez prowadzącego szkolenie
4. STRATEGIA
- Krok po kroku prezentacja i wyjaśnienie kolejnych etapów nowego, ujednoliconego podejścia do tworzenia strategii PR. W niektórych punktach samo wyjaśnienie, lub wyjaśnienie wsparte przykładami, w przypadku najważniejszych etapów – także praktyczne ćwiczenie, wspólna praca.
- Research Po co robimy research? Z jakich korzystamy źródeł? Czego się chcemy dowiedzieć?
Prezentacja + dyskusja - Grupa docelowa Jakie informacje chcemy zebrać? Skąd je czerpać? Jak uporządkować?
Prezentacja + przykłady + pokaz narzędzia „Pan X” - Analiza i wnioski / Ćwiczenie Pierwsze zadane warsztatowe. W trakcie wspólnej sesji (burzy mózgów) uczestnicy dzielą się wnioskami i przemyśleniami na temat „klienta”
Wspólna burza mózgów + porządkowanie wyników + wspólna ocena i omówienie - Big Idea Omówienie koncepcji Big Idea – głównego pomysłu na komunikację, jądra strategii. Przykłady różnych Big Idea mających kluczowy wpływ na komunikację prezentowanych marek.
Prezentacja + przykłady / case studies - Big Idea / Ćwiczenie W podziale na grupy próba wymyślenia Big Idei dla „klienta”
Czas na zadanie + prezentacja wyników + wspólna dyskusja i ocena pomysłów - Kluczowe przekazy Co to są „kluczowe przekazy”? Jak używać tego narzędzia?
Prezentacja + przykłady / case studies - Kluczowe przekazy / Ćwiczenie Wspólna praca nad wyborem kluczowych przekazów dla „klienta”. Następnie praca w grupach nad opracowaniem każdego z przekazów (wykorzystanie narzędzia Message House)
Praca wspólna + czas na zadanie w grupach + prezentacja wyników + dyskusja - Opis strategii Jak krótko i czytelnie opisać/zaprezentować efekt pracy na strategicznymi założeniami kampanii PR?
Prezentacja + przykłady
Dzień II szkolenia/ 8h
5. TAKTYKA
- Narzędzia / Przegląd i przypomnienie głównych obszarów PR, przykłady ciekawych realizacji Prezentacja + case studies
- Narzędzia / Ćwiczenie Wspólna sesja kreatywna – wymyślanie działań PR dla „klienta”. Wybór najlepszych pomysłów (wykorzystanie koncepcji „lejka”) i ich porządkowanie.
Sesja kreatywna (oraz opis zasad „burzy mózgów) + ocena i porządkowanie wyników
6. MECHANIKA
- Budżet Zasady konstruowania I prezentacji budżetu.
Prezentacja - Harmonogram Zasady konstruowania I prezentacji harmonogramu.
Prezentacja - Budżet i harmonogram / Ćwiczenie
W podziale na grupy – każda grupa opracowuje budżet I harmonogram dla jednego działania ze strategii dla „klienta”.
Czas na pracę w grupach + prezentacja wyników + omówienie - Monitoring Jak przyjmować cele, aby możliwe było monitorowanie postępów pracy I stopnia realizacji zadania?
Prezentacja + przykłady (case studies)
7. PREZENTACJA STRATEGII PR
Jak skutecznie zaprezentować nasz pomysł klientowi?
Prezentacja + dyskusja
8. PODSUMOWANIE SZKOLENIA
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.
Trener prowadzący szkolenie:
Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.
Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).