Program szkolenia SZKOLENIE STRATEGIA BUDOWANIA MARKI
Cele szkolenia:
- Zapoznanie się z koncepcją funkcjonowania marki i jej znaczeniem dla skuteczności sprzedaży
- Szkolenie sztuki konstruowania funkcjonujących, skutecznych marek
- Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z zarządzaniem marką
- Zapoznanie się z aktualnymi trendami w marketingu i przyszłościowymi kierunkami rozwoju skutecznych marek
Charakter zajęć:
- Maksymalnie praktyczny wymiar szkolenia – warsztatowa forma, angażowanie uczestników
Podczas szkolenia uczestnicy niekiedy samodzielnie analizują informacje, dyskutują i wyciągają własne wnioski
- Szkolenie uwzględnia realia branży reprezentowanej przez uczestników oraz jej specyfikę (np. w doborze case studies)
- W trakcie szkolenia omawiane są także konkretne, prawdziwe wyzwania, jakie stoją aktualnie przed uczestnikami i poszukiwane są pomysły ich rozwiania
Profil uczestnika szkolenia
Szkolenie jest dedykowane specjalistom PR oraz wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności związanych z efektywnym budowaniem marki.
O szkoleniu
Termin szkolenia otwartego: …zapytaj kiedy jest zaplanowane szkolenie otwarte
Miejsce: Kraków, Warszawa
Szkolenie zamknięte: …zapytaj o szkolenie w formie zamkniętej
Miejsce: dowolne
Program szkolenia
I dzień / 8h
1. WSTĘP
Przywitanie, prezentacja prowadzącego, informacje techniczne i organizacyjne
2. CO TO JEST MARKA I JAK DZIAŁA
Co to jest marka i czym się różni od produktu/usługi? Jaka jest rola marki w sprzedaży? Dlaczego marka ma tożsamość i wizerunek? Znaczenie marki dla przedsiębiorstwa i realizacji jego strategii biznesowej. Prezentacja. Studia przypadków. Dyskusja.
3. SKĄD WZIĄĆ POMYSŁ NA SKUTECZNĄ, PRZEBOJOWĄ MARKĘ
Koncepcja „błękitnych oceanów” vs. „czerwonych oceanów”. Myślenie lateralne . Teoria fioletowych krów. Prezentacja. Quiz. Analiza przykładów. Zagadki.
4. POZYCJONOWANIE
Co to jest positioning? Koncepcja Jack Trout’a i jej praktyczne konsekwencje dla marketera. Prezentacja. Ćwiczenia praktyczne z wykorzystania schematu pozycjonowania. Zabawa w rozszyfrowywanie pozycjonowania znanych marek. Dyskusja.
5. CYKL ŻYCIA MARKI – CZĘŚĆ 1
Jakim procesom podlega marka w czasie i jak się rozwija? Jakich narzędzi marketingowych najlepiej używać w poszczególnych okresach? Prezentacja. Dyskusja. Zadania w zespołach i indywidualne.
6. CYKL ŻYCIA MARKI – CZĘŚĆ 2
Jakim procesom podlega marka w czasie i jak się rozwija? Jakich narzędzi marketingowych najlepiej używać w poszczególnych okresach? Prezentacja. Dyskusja. Zadania w zespołach i indywidualne.
7. REPOZYCJONOWANIE
Jak działa repozycjonowanie i kiedy może przynieść „drugie życie” marce? Analiza przykładów udanych oraz nieudanych zabiegów repozycjonowania marek. Próba wspólnego repozycjonowania znanej marki.
8. WSPÓŁCZESNE TRENDY I PRZYSZŁOŚĆ BRANDINGU
W jakich obszarach rodzą się aktualnie najciekawsze, najbardziej potencjalnie rozwojowe marki? Z jakich społecznych trendów korzystają i na jakich bazują mechanizmach? Prezentacja. Dyskusja. Próba znalezienia praktycznych odniesień i pomysłów związanych realnie z biznesem uczestników szkolenia.
9. PODSUMOWANIE
Interaktywne – dyskusja, wspólne wnioski – podsumowanie szkolenia
Metodologia szkolenia
Szkolenie zostanie przeprowadzone z wykorzystaniem metod takich jak: wykład interaktywny, prezentacja multimedialna, studium przypadku (case study), ćwiczenia indywidualne, ćwiczenia grupowe, dyskusje.
Trener prowadzący szkolenie:
Sebastian Łuczak-doświadczony konsultant i doradca, trener, wykładowca. Fascynat wszystkiego, co związane jest z komunikacją marketingową. Ponad 15 lat praktyki i różnorodnych doświadczeń w wielu obszarach PR wykorzystuje jako konsultant, doradca, wykładowca i trener.
Kieruje własną agencją ŁUCZAK PR. Wcześniej był prezesem agencji Eskadra Publica, przez kilka lat rzecznikiem prasowym Banku Pekao SA (oraz szefem zespołu odpowiedzialnego za serwis www), liderem projektu w Biurze PR banku i ekspertem w Departamencie Marketingu Korporacyjnego, a także rzecznikiem Pomorskiego Banku Kredytowego. Ma za sobą również ponad 5 lat pracy dziennikarskiej (m.in. Kurier Szczeciński, Wprost, Sztandar Młodych, Morze i Ziemia, WWW, Obserwator Codzienny). Wykłada na kilku wyższych uczelniach: m.in. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Gdańskiej i Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
Był Prezesem zarządu POLSKIEGO STOWARZYSZENIA PUBLIC RELATIONS. Zakładał i jest członkiem Rady Programowej portalu InternetPR.pl. Zasiadał w pierwszym składzie Rady Etyki Public Relations. Został wybrany Osobowością Polskiego PUBLIC RELATIONS (tytuł przyznany przez Home&Market w wyniku ankiety przeprowadzonej wśród specjalistów PR z korporacji i agencji public relations).