SZKOLENIE Z ASERTYWNOŚCI TRENING ASERTYWNOŚCI
Bycie asertywnym znaczy zachowywać się w sposób, który pozwala działać we własnym, najlepiej pojętym interesie, pozwala bronić własnych opinii bez przesadnej nerwowości, akceptować własne uczucia, nawet jeśli różnią się one od uczuć i sądów innych ludzi. Problem asertywności jest nam wszystkim „bardzo dobrze” znany. Zmagamy się z nim będąc z rodziną, przyjaciółmi, kolegami oraz z klientami. Nawet, jeśli sobie nie zdajemy z tego sprawy, każdy z nas przeżywa chwile, w których musi, lub też powinien zachować się asertywnie. Nasza asertywność jest niejednokrotnie zdeterminowana nie tak jak często sądzimy poprzez nasze role czy status organizacyjny, ale przez indywidualną siłę i wewnętrzne przekonanie, jakie wykazujemy w tych znaczących momentach.
Zachowania asertywne często są kluczem do awansu i dobrych relacji zarówno z kolegami, przełożonymi jak i klientami. Celem szkolenia z asertywności trening asertywności jest podniesienie świadomości uczestników na temat ich asertywnych zachowań, rozwijanie ich umiejętności w tym kierunku a także rozpoznanie indywidualnych silnych i słabych stron
CELE SZKOLENIA Z ASERTYWNOŚCI TRENING ASERTYWNOŚCI
- Analiza własnych postaw w kontekście: ja – firma – zespół.
- Rozwinięcie umiejętności zachowań asertywnych.
- Stworzenie warunków, w których uczestnicy będą mogli odkrywać własny preferowany styl zachowania się w sytuacjach trudnych analizując swoje błędy i poznając silne strony.
- Zainspirowanie uczestników do rozwoju osobistego.
- Wzrost elastyczności w kontaktach interpersonalnych.
- Rozwijanie umiejętności komunikowania się.
Szkolenie realizujemy także w wersji anglojęzycznej
REZULTATY DLA UCZESTNIKÓW
- Dbanie o „własne interesy” w harmonii z otoczeniem – postawa wygrana-wygrana.
- Codzienne posługiwanie się informacją zwrotną.
- Właściwa ocena problemów, ludzi i relacji.
- Rozpoznawanie i umiejętne reagowanie na „gry” międzyludzkie.
- Zaangażowanie się w codzienną pracę nad (rozwojem) poczuciem własnej wartości.
- Rozpoznawanie manipulacji i odpowiednie reagowanie na nią.
ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA
- Model postaw: nastawienie do świata, nastawienie do siebie i swojego życia.
- Unikanie, agresja, akomodacja, asertywność – czym różnią się zachowania asertywne od zachowań nieasertywnych.
- Korzyści wynikające z zachowań asertywnych.
- Różnica pomiędzy postawą asertywną a agresywną.
- Analiza transakcyjna.
- Asertywność – mowa, postawa, przekonania.
- Asertywność w komunikacji niewerbalnej.
- Jak rozpoznawać zachowanie asertywne?
- Co charakteryzuje ludzi asertywnych?
- Informacja zwrotna.
- Procedura stopniowania reakcji.
- Zachowania asertywne w kontaktach z klientem wewnętrznym i zewnętrznym.
- Wewnętrzny autorytet, samoocena i odpowiedzialność a asertywność.
- Jak nie ulegać naciskom i manipulacjom psychologicznym i emocjonalnym?
- Umiejętność asertywnej odmowy.
- Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
- Konstruktywne reagowanie na krytykę.
- Przestrzeń osobista – umiejętność stawiania barier.
- Egzekwowanie praw swoich i firmy.