BUDOWANIE ZESPOŁU GRY SZKOLENIOWE
METODA PRACY W TRAKCIE BUDOWANIA ZESPOŁU POPRZEZ GRY SZKOLENIOWE
Naszą metodę pracy nazywamy nauką przez doświadczenie – opiera się na opisanym przez Davida Kolba pełnym cyklu uczenia się osób dorosłych. Bazując na tym cyklu, proponujemy uczestnikom przejście przez następujące etapy procesu uczenia się:
- działania praktyczne – zadania i ćwiczenia do wykonania w małych i dużych grupach lub indywidualnie
- omówienia/refleksja – umożliwiające wgląd w indywidualny lub zespołowy mechanizm funkcjonowania i umożliwiające przeniesienie wniosków na grunt codziennej pracy
- teoria – modele teoretyczne, wspierające wnioski z omówień
- adaptacja – umożliwienie zastosowania nabytej wiedzy w kolejnych działaniach na szkoleniu i później w pracy.
CELE NASZYCH GIER SZKOLENIOWYCH
ZALETY GRY SZKOLENIOWE
- Zadania angażują ciało, umysł i emocje; są to gry, w których najważniejsza jest dbałość o transfer wiedzy pomiędzy zespołami, dzielenie się najlepszymi rozwiązaniami, pokonanie pokusy wewnętrznej rywalizacji na korzyść współpracy – bowiem cel wszystkich zespołów jest wspólny.
- Ważne jest również dbanie o motywację członków zespołu, ponieważ składanie elementów stanowi wyzwanie nie tylko fizyczne, ale przede wszystkim intelektualne. Istotną umiejętnością jest dbanie o taką komunikację wewnątrz zespołów, aby stworzyć warunki do wyłonienia najlepszych pomysłów, zadbać o czas na testowanie rozwiązań, jasno komunikować decyzje oraz cele
SESJA WNIOSKÓW I REFLEKSJI Z GRY
- Przebieg zadania potraktujemy jak „lustro” codziennej pracy zespołu. Uczestnicy z naszą pomocą będą mogli „zauważyć” i opisać, to co jest wartościowe we współpracy oraz to, co przeszkadza lub jest destrukcyjne dla niej.
- Trenerzy (facylitatorzy) będą obserwować zachowania uczestników podczas gry i dzielić się w trakcie tej sesji swoimi obserwacjami.
- Trenerzy ukierunkują omówienia na wyłonienie tych postaw i zachowań, które wspierają działanie na wspólny cel, efektywną współpracę oraz branie osobistej odpowiedzialności za wyniki.
Sesję kończy podsumowanie zawierające główne obserwacje dotyczące jakości współpracy, podkreślenie najważniejszych wniosków uczestników i ich znaczenia dla codziennej pracy.
ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE GIER SZKOLENIOWYCH
- liczba uczestników: 0d 6-300 osób;
- możemy w trakcie gier odwzorować strukturę firmy skali 1:1;
- czas trwania gier: od 80 min. – kilku godzin;
- realizacja gier także w języku angielskim;
- miejsce realizacji gier: indoor i outdoor