PORADY EKSPERTA – PR
Na co rzecznik prasowy, szef działu PR powinien zwracać uwagę podczas konferencji prasowej
Na co zwracać uwagę podczas konferencji prasowej – formalnego spotkania z dziennikarzami , mającego na celu prezentacje problemu, który wymaga bezpośredniego kontaktu aby precyzyjnie przekazać informację oraz odpowiedzi na mogące się pojawić pytania i wątpliwości.
1. Cała konferencja powinna trwać max. 30-40 minut
2. Warunkiem dobrej konferencji jest dobre przygotowanie osób komunikujących kluczowe treści – opracowanie głównych przekazów oraz FAQ3. Pamiętaj o czasie na indywidualne nagrania4. Jeśli chcesz uniknąć pytań, nie organizuj konferencji prasowej , a zamiast niej wydaj pisemne oświadczenie.5. Podział ról na konferencji
gospodarz
- najwyższy rangą uczestnik konferencji
- podaje zasadniczą wiadomość
- mówi o najszerszym wymiarze zagadnienia komentuje
prowadzący
- rzecznik prasowy lub szef działu PR
- wita, przedstawia, udziela głosu, zamyka
specjalista
- przedstawia szczegóły techniczne
- zmniejsza monotonie
- dodaje prestiżu gospodarzowi
na podstawie programu szkolenia Kontakty z mediami trening medialny trener Urszula Podraza